Egy állást meghirdetni nem könnyű feladat. Sok-sok szempontot kell ugyanis figyelembe venni ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabb hirdetést tegyük közzé. Napjainkban bár sok helyen lehet hirdetni, mégis a legtöbben az interneten hirdetik meg a szabad pozícióikat. Azonban az sem mindegy, hogy ezt hol teszik meg.
Ilyenkor érdemes arra is gondolni, hogy aki épp állást keres, vagy még nem is keres, csak épp fontolgatja a munkahelyváltást, az mit csinál az interneten. Szórakozik, kikapcsolódik, általában ezt csináljunk, így érdemes olyan helyen munkát hirdetni, ahol az emberek szórakoznak és kikapcsolódnak. Ingyenes hirdetés feladási lehetőséggel vár mindenkit a Lépés Magazin oldal, friss tartalom, érdekes és hasznos cikkek várják a látogatókat.
A hirdetés hossza
A mai gyorsuló világban nem igazán szeretnek sokat olvasni az emberek, nem olvassák el a hosszú cikkeket, mindenki információt szeretne, gyorsan, azonnal és minél tömörebben. Ehhez pedig az álláshirdetéseknek is igazodniuk kell. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az álláshirdetések ideális hossza 300-700 szó, azonban ez nem minden. Az álláshirdetést ugyanis megfelelően tagolni is kell ahhoz, hogy a jelentkezők elolvassák. A tapasztaltok azt mutatják, hogy a túl hosszú állásleírás elriasztja a jelentkezőket, tehát csökkenti a számukat. Ugyanígy egy tömör hirdetés már első látásra is riasztó, tehát fontos a tagolás.
A munka megnevezése után két-három mondatban mutassuk be a vállalatot és foglaljuk össze, hogy mit kínál a pozíció, ilyenkor a legvonzóbb tulajdonságokat emeljük ki. Ezután jöhet az, hogy mit is kínál a cég: bér, egyéb juttatások. Ha azt szeretnénk, hogy a jelölt elolvasná a teljes leírást, akkor ezzel rögtön fel is kelthetjük az érdeklődését. A mit kínálunk részt pedig a feladatok és a felelősségi körök követik, itt is törekedjünk az egyenes, világos és konkrét megfogalmazásra. Végül pedig azt se felejtsük el, hogy pontosan írjuk le, hogy hogyan és meddig lehet jelentkezni az adott pozícióra.